Prvi put nakon sedam godina ZET natječajem traži nove šofere za plaću od prosječno 7000 kuna. Prema dosadašnjoj praksi, prvo će ih se tražiti unutar sustava Holdinga, tj. interno, no barem 20-30 angažirat će se izvana. Proći će i školu
Čim se pročulo da će ZET zaposliti 50 vozača tramvaja, u
tvrtku je stiglo petstotinjak životopisa muškaraca i žena koji
bi željeli upravo taj posao.
Iako će ZET nakon sedam godina prvo raspisati interni
natječaj unutar Holdinga, pa ćeprednost za promjenu radnog mjesta
imati radnici s nižih položaja unutar sustava, ako je suditi prema ranijem
zapošljavanju tramvajaca, njih barem 20 do 30 tražit će se izvana.
Kritične zgode i brze reakcije
Dobra plaća od 7000 kuna uz dodatke za noćni rad i rad
blagdanom glavni je mamac zainteresiranima, a probrane buduće vozače obučavat
će 12 ZET-ovih instruktoravožnje tramvaja. Među njima je i Vladimir
Jozić koji je kazao da nije riječ o mjestu na kojem se samo sjedi i
otvaraju vrata, već o stresnom i zahtjevnom poslu za koji nije svatko.
– Postoje kandidati koji nisu zadovoljili za vozača i kojima smo morali
reći “ne”. Ovo je odgovoran posao u kojem vozač mora biti cijelo vrijeme usredotočen
na cestu jer, dok napravi jedan krug, izbjegne u prosjeku pet
kritičnih situacija u kojima samo zahvaljujući prisebnosti i brzoj reakciji
nije bilo nesreća – reći će Jozić.
U ZET-u je više od 30 godina, a tramvaj je vozio osam godina. Položio je
za instruktora i već obučio mnoge vozače, a s kolegama će uskoro podučiti i 50
novaka. Natječaj će biti objavljen za mjesec-dva.
Strah od niskopodnih
– Budući vozači prvo će morati položiti testove u
autoškoli i prvu pomoć, nakon čega će početi satovi vožnje. Škola traje od 4
do 6 mjeseci, a potrebno je odvoziti 50 sati – ispričao je
Jozić pojasnivši da svaki instruktor preuzima grupu od 4 do 5 učenika koji prve
vožnje obave na kružnoj stazi na Remizi, dugoj oko 800 metara. Potom izlaze i
na gradske tračnice.
Vozači, uz vožnju tramvaja, moraju naučiti biti oprezni u prometu, spremni na nagla kočenja te naučiti raditi sa skretnicama.
– Tijekom vožnje u tramvaju je cijela grupa jer slušaju objašnjenja i uče
na pogreškama kolega, a budući da imamo i starih i novih tramvaja,
moraju naučiti voziti i jedne i druge – rekao je Jozić.
Istaknuo je da se vozači isprva više plaše voziti novi tramvaj jer
izgleda komplicirano, za razliku od starih, no istina je suprotna.
Novi se tramvaj, kaže, vozi uz pomoć joysticka, tzv. budnika po uzoru na
vlakove. Novi tramvaji imaju i videonadzor te kočnice i motore ispod cijelog
vozila, a kod starih motor je naprijed i koči se na zračni pritisak, što
produžuje put kočenja i zahtijeva veće iskustvo.
– Nakon položenog ispita, svaki novi vozač još 15 radnih dana vozi pod
nadzorom starijeg koji nakon toga daje još jednu ocjenu mladom kolegi –
zaključio je Jozić.
Trenutačno
je 660 vozača
U ZET-u je zaposleno
oko 660 vozača tramvaja koji voze
duž 116 kilometara pruge na kojima se nalazi
174 skretnice i 255 stajališta, a na 15 linija godišnje se preveze oko 200
milijuna putnika.
preuzeto:vecernji.hr
Nema komentara:
Objavi komentar